Jezik | Language: HRV ENG
Menadžment medija
Šifra: 142915
ECTS: 7.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tena Perišin
Izvođači: Marin Galić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Upoznavanje s različitim poslovnim modelima u medijskoj industriji koji danas postoje na globalnim i lokalnom tržištu iz mikro, mezo i makro perspektive. Makro perspektiva će studentima pružiti znanja o medijskim organizacijama kao dijelu ekonomskog sustava u uvjetima globalizacije, kao i o akterima i institucijama koje sudjeluju u njegovom oblikovanju. Mezzo perspektiva studente će upoznati s različitim oblicima vlasništva, zakonskom regulativom, organizacijsim strukturama i strategijama tržišnog pozicioniranja. Na mikro razini upoznat će se s procesima proizvodnje i distribucije sadržaja u medijskim kućama, marketinga i istraživanja publika, ekonomijom medija i teorijama menadžementa. Kolegij će studente upoznati s najnovijim spoznajama i istraživanjima o tome kako tehnološke promjene uključujući digitalizaciju, konvergenciju i potreba za krosmedijskoom/transmedijskom produkcijom i distribucijom medijskog sadržaja utječu na sve tri spomenute razine (mikro, mezzo i makro) medijske industriji uzevši u obzir ulogu koju mediji imaju u demokratskim sustavima (javni interes, građanska participacija, kulturna participacija, potrošnja) i sve veću ulogu publika (interaktivnost, prosumers, user generated content itd.) Studenti će upoznati modele i metode uspješnog upravljanja medijskim tvrtkama po segmentima poslovanja (javni servis, komercijalni mediji, neprofitni mediji), pri ćemu će primarni alat učenja biti studije slučaja (case studies). Sadržaj kolegija usmjeren je na najnovije trendove u industriji kako bi se studente upoznalo s novim tržišnim uvjetima nastalim digitalizacijom i konvergencijom. Predavanja će studente upoznati i sa Strategijom jedinstvenog digitalnog tržišta za Europu, te dostupnim modelima sufinanciranja u obliku programa Europske Unije ("Kreativna Europa"), hrvatskih državnih potpora poput Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija Agencije za elektroničke medije i drugim modelima financiranja.
Literatura:
  1. Albarran, Alan B.; The Media Economy; (2010)
  2. Doyle, Gillian; Understanding Media Economics; (2002)
  3. P. Sikavica, F. Bahtijarević Šiber i N. Pološki Vokić; Temelji menadžmenta; (2008)
  4. Nada Zgrabljić Rotar; Digitalno doba: Masovni mediji i digitalna kultura - D. Hajduk, Digitalizacija lokalnih i regionalnih TV u Hrvatskoj (149-172); Sveučilište u Zadru (2011)
  5. Nikodijević, Dragan; Menadžement masovnih medija.;
  6. Alan A. Albarran, Sylvia M.Chan-Olmsted, Michael O. Wirt; Handbook of Media Management and Economics; (2008)
  7. Innovation Report New York Times, www.nytinnovation.com;
  8. Alison Alexander, James Owers, Rod Carveth, C. Ann Hollifield + Albert N. Greco; Media Econmics. Theory and Practice; (2004)
  9. Paško Bilić i Ivan Balabanić; Pluralizam i polarizacija masovnih medija u mrežnom prostoru: slučaj monetizacije hrvatskih autocesta.; (2016)
1. semestar
Izborni SDN 1-1 - Redovni studij - Diplomski sveučilišni studij Novinarstvo

3. semestar
Usmjerenje MEDIJI I NOVINARSTVO dn. 3. semestar - Redovni studij - Diplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Objavljeno: 8. 7. 2018. u 20:53
Antonija Čuvalo

Rezultati drugog roka objavljeni su u nastavnim materijalima.

Upis ocjena bit će sutra u ponedjeljak 9.7.2018. od 10:00 do 11:00 u Fabkovićevoj 4. Ukoliko niste u mogućnosti doći u tom terminu ostavite indeks u mom pretnicu na porti do četvrtka 12.7.2018. u 10:00 i javite mi na mail kako bi Vam u najkraćem roku upisala ocjenu.

 

Srdačan pozdrav,

Antonija Čuvalo

Popis obavijesti