Jezik | Language: HRV ENG
Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu
Šifra: 187304
ECTS: 7.0
Nositelji: doc. dr. sc. Antonija Čuvalo
Izvođači: Antonija Čuvalo - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,1,1

Svi elementi nastave na predmetu provode se na engleskom jeziku. Ova razina uključuje i predmete s više nastavnih grupa (u hrvatskoj grupi nastava je isključivo na hrvatskom jeziku, a u engleskoj grupi isključivo na engleskom jeziku).
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj kolegija je pružiti studentima temelje za razumijevanje načina na koji vlasništvo nad medijima, politika, tehnologija, tržište i društvene strukture oblikuju medije i kulturu. Studente će se upoznati s istraživanjima i konceptima koji omogućuju kritičku analizu ekonomskih odnosa, struktura i politika koje oblikuju ponašanje medijskih organizacija. Kolegij će obuhvatiti koncepte: vlasništvo nad medijima, koncentraciju tržišta, profitnu orijentaciju medija, ulogu oglašavanja, publika i odnosa s javnošću. Studenti će se poticati na to da primjenjuju teorije političke ekonomije na empirijsko ponašanje medijskih organizacija. Teme koje će biti obuhvaćene u okviru kolegija su: povijest medijske industrije, intelektualno vlasništvo, uloga države, radne snage, profesionalnih udruženja, globalizacije, tehnologije (digitalizacija, konvergencija) te uloga nezavisnih medija. Kolegij će studentima ponuditi teorijske i konceptualne temelje za kritičko razumijevanje promjena u medijskoj produkciji i medijskim upotrebama do kojih dolazi širenjem umreženih digitalnih tehnologija te će obuhvatiti teme kao što su podatkovno novinarstvo, korisnički rad, digitalni rad, lažne vijesti i druge. U fokusu seminarske nastave i istraživačkih projekata je hrvatski medijski sustav, dok će predavanja obuhvatiti i internacionalna medijska tržišta. Studente će se poticati da kritički razmišljaju o načinu na koji tehnologija, kontrola nad medijima i vlasništvo nad medijima oblikuju svakodnevicu i kulturu. Kolegij će obuhvatiti tradicionalne medije, komercijalne medije i javni servis, a naglasak kolegija je na digitalnim i društvenim medijima
Literatura:
  1. Bagdikian, Ben H.; The New Media Monopoly; Bagdikian, Ben H. (2004)
  2. Noam Chomsky and Edward Herman; A Propaganda Model", from Manufacturing Consent; Pantheon Press (1988)
  3. Robert McChesney; Digital Disconnect: How Capitalism Is Turning the Internet Against Democracy; New Press (2013)
  4. Jonathan Hardy; Critical Political Economy of the Media; Routledge (2014)
  5. Christian Fuchs; Social Media: A Critical Introduction; Sage (2017)
2. semestar
Usmjerenje Istraživanje medija i komunikacije DN 2. semestar - Redovni studij - Diplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Objavljeno: 16. 3. 2020. u 16:23
Uređeno: 16. 3. 2020. u 16:23
Antonija Čuvalo

Drage studentice i studenti

 

Zbog prestanka kontaktne nastave u Hrvatskoj naš fakultet prelazi na on-line nastavu. U ovom trenutku moguće ju je organizirati na sljedeći način na koji ćemo raditi do prestanka mjera ograničenja.

  1. Predavanja: slajdove predavanja stavljat ćemo na intranet a uz i pisana predavanja barem u skraćenom obliku. Uz slajdove i pisana predavanja biti će navedena i literatura koju možete konzultirati.

Umjesto predavanja za danas pogledajte izlaganje autora knjige Digital Dominance preko poveznice https://youtu.be/jhGplWUXAKQ i do razgovora s autoricom knjige Platform Society (https://youtu.be/g2rVuDQeAeg). Uz to možete pročitati prvih 20 stranica knjige Internet Oligopoly Nikosa Smyrainiosa ili predgovor knjige Vincenta Mosca Becoming Digital. Obje knjige su u nastavnim materijalima na intranetu.

2. Seminar: u nastavnim je materijalima je literatura koju trebate pročitati umjesto seminarske nastave (prema rasporedu iz syllabusa i uvodnog predavanja), a studenti koji su se prijavili  prikaze trebaju slati na email antonija.cuvalo@fpzg.hr

3. Konzultacije i nacrt istraživanja: Umjesto konzultacija možemo biti u kontaktu emailom ili po potrebi mogu održati konzultacije preko Skypea. Do početka idućeg tjedna, najkasnije za dva tjedna ću pripremiti i prijedlog popisa tema da Vam olakšam i složiti okvirni prijedlog literature za svaku temu. Staviti ću i popis tema studenata od prošle godine. 

4. Za sva pitanja slobodno se javite na moj email.

 

Želim svima vama i vašim obiteljima što bezbolniju karantenu i dobro zdravlje.

 

Srdačan pozdrav,

Antonija Čuvalo 

Popis obavijesti