Jezik | Language: HRV ENG
Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu
Šifra: 187304
ECTS: 7.0
Nositelji: doc. dr. sc. Antonija Čuvalo
Izvođači: Antonija Čuvalo - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,1,1

Svi elementi nastave na predmetu provode se na engleskom jeziku. Ova razina uključuje i predmete s više nastavnih grupa (u hrvatskoj grupi nastava je isključivo na hrvatskom jeziku, a u engleskoj grupi isključivo na engleskom jeziku).
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj kolegija je pružiti studentima temelje za razumijevanje načina na koji vlasništvo nad medijima, politika, tehnologija, tržište i društvene strukture oblikuju medije i kulturu. Studente će se upoznati s istraživanjima i konceptima koji omogućuju kritičku analizu ekonomskih odnosa, struktura i politika koje oblikuju ponašanje medijskih organizacija. Kolegij će obuhvatiti koncepte: vlasništvo nad medijima, koncentraciju tržišta, profitnu orijentaciju medija, ulogu oglašavanja, publika i odnosa s javnošću. Studenti će se poticati na to da primjenjuju teorije političke ekonomije na empirijsko ponašanje medijskih organizacija. Teme koje će biti obuhvaćene u okviru kolegija su: povijest medijske industrije, intelektualno vlasništvo, uloga države, radne snage, profesionalnih udruženja, globalizacije, tehnologije (digitalizacija, konvergencija) te uloga nezavisnih medija. Kolegij će studentima ponuditi teorijske i konceptualne temelje za kritičko razumijevanje promjena u medijskoj produkciji i medijskim upotrebama do kojih dolazi širenjem umreženih digitalnih tehnologija te će obuhvatiti teme kao što su podatkovno novinarstvo, korisnički rad, digitalni rad, lažne vijesti i druge. U fokusu seminarske nastave i istraživačkih projekata je hrvatski medijski sustav, dok će predavanja obuhvatiti i internacionalna medijska tržišta. Studente će se poticati da kritički razmišljaju o načinu na koji tehnologija, kontrola nad medijima i vlasništvo nad medijima oblikuju svakodnevicu i kulturu. Kolegij će obuhvatiti tradicionalne medije, komercijalne medije i javni servis, a naglasak kolegija je na digitalnim i društvenim medijima
Literatura:
  1. Bagdikian, Ben H.; The New Media Monopoly; Bagdikian, Ben H. (2004)
  2. Noam Chomsky and Edward Herman; A Propaganda Model", from Manufacturing Consent; Pantheon Press (1988)
  3. Robert McChesney; Digital Disconnect: How Capitalism Is Turning the Internet Against Democracy; New Press (2013)
  4. Jonathan Hardy; Critical Political Economy of the Media; Routledge (2014)
  5. Christian Fuchs; Social Media: A Critical Introduction; Sage (2017)
2. semestar
Usmjerenje Istraživanje medija i komunikacije DN 2. semestar - Redovni studij - Diplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Objavljeno: 30. 3. 2020. u 12:15
Uređeno: 30. 3. 2020. u 17:12
Antonija Čuvalo

Drage kolegice i kolege,

molim vas uključite se i na Google Classrom gdje ću pokušati održavati nastavu iz ovog kolegija.

Uključite se preko koda: ngso6wr 

U nastavnim materijalima (na intranetu) su prezentacije dosadašnjih predavanja, a danas bi trebala biti gotova i tablica s okvirnim prijedlozima tema za vas koji nemate ideju što bi radili.

Literaturu ćemo dogovoriti kada se odlučite za teme.

Zadatak koji treba ispuniti do idućeg tjedna (6.4.2020) je na poveznici https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScC6d-Y7eg0yDQmMlsnAqpS1tEPwvsR6P_IWIy_eMNw53Iluw/viewform?usp=sf_link

Isti zadatak je objavljen na Google Classrom.

Svi materijali će biti i na intranetu i na GoogleClassrom, a molim vas da se još danas uključite  na Google Cassrom i pitajte što god vas muči vezano uz kolegij.

 

Srdačan pozdrav,

Antonija Čuvalo

 

Popis obavijesti