Jezik | Language: HRV ENG
Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu
Šifra: 187304
ECTS: 7.0
Nositelji: doc. dr. sc. Antonija Čuvalo
Izvođači: Antonija Čuvalo - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,1,1

Svi elementi nastave na predmetu provode se na engleskom jeziku. Ova razina uključuje i predmete s više nastavnih grupa (u hrvatskoj grupi nastava je isključivo na hrvatskom jeziku, a u engleskoj grupi isključivo na engleskom jeziku).
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj kolegija je pružiti studentima temelje za razumijevanje načina na koji vlasništvo nad medijima, politika, tehnologija, tržište i društvene strukture oblikuju medije i kulturu. Studente će se upoznati s istraživanjima i konceptima koji omogućuju kritičku analizu ekonomskih odnosa, struktura i politika koje oblikuju ponašanje medijskih organizacija. Kolegij će obuhvatiti koncepte: vlasništvo nad medijima, koncentraciju tržišta, profitnu orijentaciju medija, ulogu oglašavanja, publika i odnosa s javnošću. Studenti će se poticati na to da primjenjuju teorije političke ekonomije na empirijsko ponašanje medijskih organizacija. Teme koje će biti obuhvaćene u okviru kolegija su: povijest medijske industrije, intelektualno vlasništvo, uloga države, radne snage, profesionalnih udruženja, globalizacije, tehnologije (digitalizacija, konvergencija) te uloga nezavisnih medija. Kolegij će studentima ponuditi teorijske i konceptualne temelje za kritičko razumijevanje promjena u medijskoj produkciji i medijskim upotrebama do kojih dolazi širenjem umreženih digitalnih tehnologija te će obuhvatiti teme kao što su podatkovno novinarstvo, korisnički rad, digitalni rad, lažne vijesti i druge. U fokusu seminarske nastave i istraživačkih projekata je hrvatski medijski sustav, dok će predavanja obuhvatiti i internacionalna medijska tržišta. Studente će se poticati da kritički razmišljaju o načinu na koji tehnologija, kontrola nad medijima i vlasništvo nad medijima oblikuju svakodnevicu i kulturu. Kolegij će obuhvatiti tradicionalne medije, komercijalne medije i javni servis, a naglasak kolegija je na digitalnim i društvenim medijima
Literatura:
  1. Bagdikian, Ben H.; The New Media Monopoly; Bagdikian, Ben H. (2004)
  2. Noam Chomsky and Edward Herman; A Propaganda Model", from Manufacturing Consent; Pantheon Press (1988)
  3. Robert McChesney; Digital Disconnect: How Capitalism Is Turning the Internet Against Democracy; New Press (2013)
  4. Jonathan Hardy; Critical Political Economy of the Media; Routledge (2014)
  5. Christian Fuchs; Social Media: A Critical Introduction; Sage (2017)
2. semestar
Usmjerenje Istraživanje medija i komunikacije DN 2. semestar - Redovni studij - Diplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Objavljeno: 5. 4. 2020. u 12:27
Uređeno: 5. 4. 2020. u 12:47
Antonija Čuvalo

Drage kolegice i kolege,

u utorak 14.4.2020. nakon u Uskrsa održat će se video konzultacije/nastava iz kolegija Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu od14:00 - 15:30.

Link za pristupanje konzultacijama je: https://us04web.zoom.us/j/141869002?pwd=TTN0T3JGY1pnYXdvV2pqTy9FTmNVZz09

Meeting ID: 141 869 002
Password: 023835

Smisao ovih konzultacija je da se čujemo i vidimo, a i da vam odgovorim na sva pitanja koja imate u vezi kolegija, nastave, vaših radova i slično.

Svi ste dobrodošli čak i ako nemate konkretnih pitanja :).

U svibnju ćemo imati webinare preko Zooma pa ćete imati priliku upoznati kolege sa svojim ispitnim projektom i na taj način ćemo odraditi seminarske prezentacije.

Nadam se da ćete se svi uspjeti uključiti u webinare. Ako niste u mogućnosti sudjelovati u nastavi na ovaj način, javite mi se na email, pa ćemo se dogovoriti o alternativama.

 

Srdačan pozdrav,

Antonija Čuvalo

 

Popis obavijesti