Jezik | Language: HRV ENG
Politička ekonomija medija u digitalnom okolišu
Šifra: 187304
ECTS: 7.0
Nositelji: doc. dr. sc. Antonija Čuvalo
Izvođači: Antonija Čuvalo - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,1,1

Svi elementi nastave na predmetu provode se na engleskom jeziku. Ova razina uključuje i predmete s više nastavnih grupa (u hrvatskoj grupi nastava je isključivo na hrvatskom jeziku, a u engleskoj grupi isključivo na engleskom jeziku).
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj kolegija je pružiti studentima temelje za razumijevanje načina na koji vlasništvo nad medijima, politika, tehnologija, tržište i društvene strukture oblikuju medije i kulturu. Studente će se upoznati s istraživanjima i konceptima koji omogućuju kritičku analizu ekonomskih odnosa, struktura i politika koje oblikuju ponašanje medijskih organizacija. Kolegij će obuhvatiti koncepte: vlasništvo nad medijima, koncentraciju tržišta, profitnu orijentaciju medija, ulogu oglašavanja, publika i odnosa s javnošću. Studenti će se poticati na to da primjenjuju teorije političke ekonomije na empirijsko ponašanje medijskih organizacija. Teme koje će biti obuhvaćene u okviru kolegija su: povijest medijske industrije, intelektualno vlasništvo, uloga države, radne snage, profesionalnih udruženja, globalizacije, tehnologije (digitalizacija, konvergencija) te uloga nezavisnih medija. Kolegij će studentima ponuditi teorijske i konceptualne temelje za kritičko razumijevanje promjena u medijskoj produkciji i medijskim upotrebama do kojih dolazi širenjem umreženih digitalnih tehnologija te će obuhvatiti teme kao što su podatkovno novinarstvo, korisnički rad, digitalni rad, lažne vijesti i druge. U fokusu seminarske nastave i istraživačkih projekata je hrvatski medijski sustav, dok će predavanja obuhvatiti i internacionalna medijska tržišta. Studente će se poticati da kritički razmišljaju o načinu na koji tehnologija, kontrola nad medijima i vlasništvo nad medijima oblikuju svakodnevicu i kulturu. Kolegij će obuhvatiti tradicionalne medije, komercijalne medije i javni servis, a naglasak kolegija je na digitalnim i društvenim medijima
Literatura:
  1. Bagdikian, Ben H.; The New Media Monopoly; Bagdikian, Ben H. (2004)
  2. Noam Chomsky and Edward Herman; A Propaganda Model", from Manufacturing Consent; Pantheon Press (1988)
  3. Robert McChesney; Digital Disconnect: How Capitalism Is Turning the Internet Against Democracy; New Press (2013)
  4. Jonathan Hardy; Critical Political Economy of the Media; Routledge (2014)
  5. Christian Fuchs; Social Media: A Critical Introduction; Sage (2017)
2. semestar
Usmjerenje Istraživanje medija i komunikacije DN 2. semestar - Redovni studij - Diplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Objavljeno: 7. 5. 2020. u 10:18
Antonija Čuvalo

Poštovane kolegice i kolege,

nastavljamo s nastavom na daljinu. Od ponedjeljka 11.5.2020. krećemo sa Zoom webinarima na kojima ćete prezentirati svoje nacrte ispitnog rada. Webinari će uglavnom biti u terminu od 10:30-13:00. 

Raspored prezentacija i respondenata je u Nastavnim materijalima. U nastavnim materijalima ćete naći i mape razvrstane po datumima i seminarskim temama u kojima možete pronaći sve Nacrte istraživanja.

 

Svi ste obavezni održati prezentaciju i komentirati jedan rad kao respondenti.

Na svakom susretu obavezni su sudjelovati autori i respondenti prema rasporedu za taj susret, a svi ste pozvani i možete nam se priključiti.

Za seminar autori trebaju pripremiti prezentaciju u trajanju maksimalno 10 minuta u kojoj će prezentirati nacrt (osnovnu ideju rada i cilj, kratko o teorijskom okviru i slučaj: što ste planirali istražiti, detaljnije teorijski razraditi itd, s kojim problemima ste se susreli).

Respondenti trebaju pripremiti komentare i pitanja autorima u trajanju do 5 minuta.
Komentari respondenata trebaju biti sadržajni i konstruktivni tako da kolegama pomognu napisati što kvalitetniji rad.
Dobri komentari su oni koji:
- ukazuju na drugačiji teorijski pogled na temu od onog koji imaju autori
- pomaže autorima sagledati stvari iz druge perspektive ili iz više različitih uglova
- ukazuje na slabosti u argumentaciji ali i na dobre argumente
- pokazuju interes za temu (i sami ste malo istražili temu ili o njoj znate) i možete s autorima podijeliti neke svoje spoznaje o temi
- upućuju autore na dodatnu literaturu, izvore podataka isl.
- pomažu autorima da bolje strukturiraju svoju priču.

Autori će najkasnije nakon seminara dobiti i moje pisane komentare na rad i ako je potrebno možemo dogovoriti još jedne individualne konzultacije prije kraja semestra.

Pozivnice za webinare ćete dobiti u idućim objavama.

Srdačan pozdrav,
Antonija

Popis obavijesti